jan 19, 2021 | Facebook, Facebook Messenger
‘Our Story’ gaat weg op Facebooks zakelijke pagina’s
Facebook zal in februari 2021 de sectie ‘Over ons’ gaan verwijderen. Deze aanvullende informatie die je als paginabeheerder sinds 2017 kon toevoegen aan je zakelijke Facebook pagina zal dan niet meer beschikbaar zijn. Wél biedt Facebook een alternatief.
Facebook heeft, net als alle andere social networks, als doel om de betrokkenheid onder gebruikers te verhogen. Mede daarom introduceert Facebook op frequente basis nieuwe onderdelen. Het onderdeel ‘Over ons’ was te vergelijken met het ‘Over ons’ gedeelte op een website waarbij je meer informatie over het ontstaan, verloop en visie van je bedrijf/organisatie kon delen. Maar niet getreurd… want er zijn alternatieven waarin je nog steeds meer (achtergrond) of additionele informatie over jouw bedrijf en-/of organisatie kunt delen via Facebook.
Facebook ‘Extra informatie’
Als vervanging heeft Facebook haar paginabeheerders deze kolom ‘gegeven’; Extra informatie. Je ziet deze kolom onder ‘Pagina Informatie’ zodra je bent ingelogd. In dit tekstveld kun je je informatie kwijt die je (voorheen) deelde in het gedeelte ‘Over ons’.

Facebook Marketing Tutorial
Wil je meer leren, weten over Facebook voor zakelijk gebruik? Ook anno 2021 heeft Facebook interessante functies voor paginabeheerders, bekijk ze hier allemaal;
So!
Wil je op de hoogte blijven van de nieuwste trends op het gebied van Social Media Marketing? Neem vrijblijvend contact op voor de mogelijkheden.
Eigenaar So-MC | The AI Company. Gedreven door AI, digitale marketing en innovatieve concepten. Word AI Member en blijf altijd op de hoogte van de nieuwste AI-ontwikkelingen!
dec 30, 2020 | Algemeen, Digital Natives, Facebook, Facebook Messenger, Instagram, Nieuwsflits, Skills, Social Media Nieuws, Social Media Trends, Storymarketing
Facebook en Instagram Adverteren Cursus
Wil jij zelf succesvolle social media campagnes kunnen opzetten voor Facebook en Instagram? So-MC lanceert de online Cursus Facebook & Instagram Adverteren; zet een succesvolle campagne op Facebook en Instagram van A tot en met Z! Je kunt leren in je eigen tijd en tempo en je hebt een jaar lang toegang tot alle content.
Wat kun en weet je na het volgen van deze online cursus?
Na het volgen van de cursus leer je alles over Instagram en Facebook Adverteren. Je kunt en leert;
- In 10 stappen een succesvolle campagne opzetten;
- Snapt de structuur, doelen, planning en kostenbeheer binnen Facebook Business Manager;
- Kunt gerichte doelgroep(en) opzetten incl. custom audiences;
- Leert alles over A/B Testing;
- Adverteren binnen het gehele netwerk van Facebook (incl. Messenger, Stories, Instagram);
- Snapt de bijbehorende statistieken en snapt waarop je kunt sturen;
- Weet hoe je de Facebook Pixel kunt koppelen in jouw website;
- Begrijpt de voorwaarden en ongeschreven regels voor een succesvolle social media campagne.
Uit welke modules bestaat de cursus?
De cursus Facebook en Instagram adverteren bestaat uit de volgende modules:
- Welkom en inleiding
- Voorwaarden tot een succesvolle campagne
- Analyses & tools
- In 10 stappen zelf een Facebook en Instagram advertentie campagne opzetten
- Statistieken; hoe en wat meet je?
- Facebook Pixel integreren in jouw website & tracking
- Samenvatting
Voor wie is de cursus ‘paid media’?
De cursus gericht op ‘social media adverteren’ of te wel ‘paid media’ is voor iedereen die meer wilt leren over het gericht en succesvol adverteren op Facebook en Instagram. Of je nu meer wilt leren vanuit een leidinggevende rol en-/of juist vanuit de praktijk; iedereen is welkom. De cursus is geschreven vanuit de praktijk zodat je direct zelf aan de slag kunt maar er wordt ook aandacht gegeven aan strategie. Zo leer je een campagne opzetten vanuit het juiste fundament.
Hoe is de cursus opgebouwd?
De online cursus bestaat uit zeven gerichte en praktische videomodules. De content kun je kijken in je eigen tijd en tempo. Je hebt een jaar lang toegang tot de inhoud van de cursus via de online leeromgeving van Social Media Manager Cursus.
Wat is de investering?
De cursus heeft een waarde van €695, je kunt deze nu bestellen voor slechts €395, all-in, excl. btw. Je hebt een jaar lang toegang tot alle content, ook eventuele nieuwe content en modules die er gaande jaar bij komen. De kosten kun je zakelijk aftrekken van de belasting als studiekosten.
Begin direct!
Wil jij direct beginnen? Ga naar de online leeromgeving van So-MC en begin direct. Wil je liever eerst contact voor advies op maat? Neem dan contact op voor een gratis intake.
Eigenaar So-MC | The AI Company. Gedreven door AI, digitale marketing en innovatieve concepten. Word AI Member en blijf altijd op de hoogte van de nieuwste AI-ontwikkelingen!
dec 22, 2020 | Algemeen, Digitale Generatie, Do it yourself, Facebook, Facebook Messenger, Nieuwsflits, Social Media Nieuws, Social Media Trends
Geld verdienen met betaalde online evenementen op Facebook
Facebook heeft iets gelanceerd wat in deze tijden goed van pas kan komen; geld verdienen door betaalde online evenementen te organiseren! Zo kan iedereen die een zakelijke pagina heeft, online geld verdienen. Lees hier meer over deze nieuwe uitbreiding van het Facebook imperium en hoe toegankelijk evenementen, workshops, lezingen, sportklassen, presentaties e.d. worden voor iedereen die ‘iets’ wilt gaan ondernemen. Het grote voordeel is onder andere dat je zelf geen betaalmodule, shop of dergelijke hoeft te hebben. Met een (beetje) creativiteit, een goed idee kun ook jij direct aan de slag. Lees hier onder meer en meld je meteen aan voor de (gratis) workshops van So-MC!

Hoe werkt betaalde online evenementen van Facebook?
In het begin worden je gegevens gevraagd, zoals;
- je naam
- je bedrijfsnaam
- btw nummer
- je bankrekeningnummer (om geld op te storten).
1. Zodra je bent ingelogd in je eigen zakelijke pagina zie je ‘Evenementen’ staan
Klik op jouw evenementen.
2. Ga naar ‘Evenement maken’
3. Kies of je een online evenement of een fysiek evenement wilt organiseren
Handig! Wil je liever een online evenement organiseren of gaat je voorkeur uit naar een fysiek evenement? Alles kan! Kies wat voor jou van toepassing is. Uiteraard kun je meerdere events maken.
4. Kies of je een gratis evenement wilt organiseren of een betaald evenement
Facebook biedt de mogelijkheid om een gratis of een betaalde versie van jouw evenement aan te bieden. Tot en met juni 2021 gaan 100% van de verdiensten naar jou. Let op dat dit dus kan veranderen in de zomer van 2021.
5. Vul de details van het evenement in
-
- Naam van het evenement
- De datum
- De tijd
- Eventueel de locatie (bij een fysiek event)
- Een beschrijving van het evenement
- Kies een categorie naar keuze

6. Kies de locatie, je kunt kiezen uit;
- Facebook Live
- Een externe link
- Anders
7. Kies de prijs
Als je gekozen hebt voor een betaald evenement, kun je hier kiezen uit een prijsrange. De hoogste optie is €109,99, de laagste optie is €1,09.
8. Bepaal of je korting wilt geven
Wil je deelnemers die zich eerder aanmelden korting geven? Dan kun je hier kiezen uit een selectie met kortingen, van 35% tot en met 96% korting. Vergelijk dit met een ‘early bird’ korting. Wat erg handig is, is dat je hier zelf kunt kiezen tot wanneer je de korting geeft (bijv. een week voordat het evenement begint, of een dag etc.).
9. Kies een sprekende foto of banner
Upload een foto of banner met de minimale afmetingen van 400 x 150 pixels.
10. Vul de evenement instellingen in
Je kunt hier o.a.
- Medeorganisatoren kiezen
- Kiezen of de gastenlijst openbaar wordt weergegeven
- Alleen beheerder berichten kunnen plaatsen in het evenement
- Berichten goedgekeurd dienen te worden door de beheerder
- Mensen vragen kunnen stellen via je zakelijke Facebook Messenger
Zie hieronder;

11. Deel en promoot jouw (betaalde) Facebook event
Je bent ready to go! Deel jouw event op je Facebook tijdlijn, website en andere social media kanalen. Je kunt ook vanuit het aangemaakte evenement zelf bepaalde doelgroepen uitnodigen, bijvoorbeeld je vaste klanten, medewerkers of fans.
Gratis mensen uitnodigen?
Heb je een betaald evenement aangemaakt maar wil je je ‘VIP’s’ gratis laten deelnemen? Dat kan! Ga naar jouw aangemaakte evenement en klik op de drie bolletjes zoals je hieronder kunt zien. Ga dan naar ‘Gratis toegang sturen’.
In deze optie zie je tevens andere functies zoals:
- Evenement annuleren
- Toevoegen aan pagina
- Evenement exporteren
- Gastenlijst exporteren

Waar kun je Facebook’s betaalde evenementen voor inzetten?
De betaalde events van Facebook zijn een verlengstuk van wat Facebook al aanbiedt aan ondernemers, bedrijven en organisaties. Ze gaan nu enkel een stap verder met het uitbetalen aan pagina eigenaren die een betaald evenement willen opzetten. Zo hoef jij dus geen online betaalmodule te hebben, geen webshop of geen winkel; kortom Facebook betaalde events is laagdrempelig voor iedereen die online ‘iets’ te delen heeft. (let wel op dat je nu 100% van de inkomsten mag houden, dit zal in de toekomst veranderen, dan gaat een deel hiervan naar Facebook).
Uiteraard kun je deze nieuwe functionaliteit inzetten voor veel dingen, denk aan;
- online sport klassen; fitness, yoga, dans;
- kennis delen; workshops, seminars, lezingen en presentaties;
- retail & horeca; (online) modeshows, kookworkshops & deel de nieuwste trends;
- online netwerken; houd een online netwerkborrel;
- evenementen, quiz’s en muziek/concerten.
Kortom, zet jouw creativiteit aan!
Doe nu mee met de workshops van So-MC
Wil jij ervaren hoe deze nieuwe functionaliteit van Facebook werkt? Meld je dan nu hier aan voor de online workshops van So-MC:
- Online workshop Google Analytics op donderdag 28 januari 2021 van 11.00 tot en met 12.00 uur
- Online workshop Canva op donderdag 4 februari van 11.00 tot en met 12.00 uur
Wil je gratis deelnemen? Stuur een bericht naar So-MC en wij nodigen jou graag uit.
So! Meer weten over Social Media Management of online geld verdienen?
Wil je advies op maat over Social Media Marketing of over online geld verdienen? Neem eens vrijblijvend contact op, we helpen je graag.

Eigenaar So-MC | The AI Company. Gedreven door AI, digitale marketing en innovatieve concepten. Word AI Member en blijf altijd op de hoogte van de nieuwste AI-ontwikkelingen!
apr 23, 2020 | Algemeen, Apps, Content marketing, Digitale Generatie, Do it yourself, Facebook, Facebook Messenger, Instagram, Nieuwsflits, Skills, Social Media Nieuws, Social Media Trends
Facebook Marketing voor Beginners
? Facebook Marketing voor Beginners ? Leer meer over het beheren van een zakelijke Facebook pagina en Facebook Messenger. Facebook Messenger groeit hard; ook op zakelijk gebied. Facebook heeft de afgelopen maanden veel nieuwe functies gelanceerd die echt de moeite waard zijn om te laten zien, denk hierbij aan het op maat maken van jouw zakelijke Facebook pagina, supersnel content delen en leuke, handige tips voor Facebook Messenger.
Ontwikkelingen van Facebook & Messenger
Ondanks Facebook terrein verliest onder jongeren, heeft het platform nog steeds een grote schare loyale gebruikers. Ook het gebruik van Messenger blijft toenemen. Daarnaast blijft Facebook één van de meest ontwikkelde social media kanalen als het gaat om nieuwe zakelijke communicatiefuncties (die ook nog eens makkelijk te beheren zijn). Ook op het gebied online Vacatures staat het platform niet stil.
Sinds Facebook Instagram heeft overgenomen zijn er tevens veel slimme manieren om hier gebruik van te maken. Zo kun je als paginabeheerder veel tijd besparen en slimmer werken op het gebied van Social Media Marketing.
Kortom, genoeg nieuwe, leuke ontwikkelingen om te delen ?.
Tutorial Facebook Marketing
Beheer jij een zakelijke Facebook pagina en wil je meer leren over de mogelijkheden zoals;
- Facebook menu vormgeven
- Facebook crossposten van content
- Facebook Messenger trucks (nieuw!)
- Facebook Vacatures
- Facebook & Instagram posts tegelijk inplannen
Bekijk hier dan de nieuwste tutorial van So-MC en abonneer je op het So-MC YouTube kanaal.
So! Vraag?
Heb je een vraag over Facebook, Social Media Marketing? Neem gerust contact op met So-MC, the Social Media Company.
Eigenaar So-MC | The AI Company. Gedreven door AI, digitale marketing en innovatieve concepten. Word AI Member en blijf altijd op de hoogte van de nieuwste AI-ontwikkelingen!
apr 7, 2020 | Algemeen, Apps, Content marketing, Digital Natives, Digitale Generatie, Do it yourself, Ecommerce, Emoji marketing, Facebook, Facebook Messenger, Google Plus, Instagram, LinkedIn, Mindset, Nieuwsflits, Online privacy, Periscope, Pinterest, PIXZ, Self, Skills, Snapchat, Social Media Nieuws, Social Media Trends, Storymarketing, Success, Tech, Twitter, Webcare, Whats App, YouTube
Online Opleiding Social Media Manager
Elke dag bezig zijn met Social Media Strategie, Content Marketing, Online Communicatie, Webcare en Analytics? Leren wanneer jij er zin en tijd voor hebt? Dan is de Online Opleiding Social Media Manager écht wat voor jou! Social Media is niet meer weg te denken uit onze maatschappij en het bedrijfsleven, of je nu een grote of kleine organisatie/bedrijf hebt, ZZP’er bent, werkt bij een Gemeente, Provincie of wellicht droomt van jouw eigen Social Media bureau; middels Social Media bereik je supersnel en gericht de juiste mensen.
Gericht Social Media inzetten
Naast alle digital skills leer je tijdens deze cursus ook gericht Social Media in te zetten. In een tijd waarin er teveel informatie is, en er elke dag miljoenen posts bijkomen is het niet altijd belangrijk om meer te communiceren, maar juist om gerichter te communiceren. Doelgericht werken en daarop focussen zijn belangrijke aspecten van deze online cursus. Dat is ook de reden dat So-MC deze cursus heeft opgezet; communiceren vanuit de juiste strategie en vanuit de juiste ‘waarom’s en doelen.
Inspirerende praktijk voorbeelden
De Online Opleiding Social Media Manager van So-MC is net wat anders dan anders. Waarom? Omdat je alles leert vanuit de praktijk. Wat er vandaag in een boek staat gedrukt is namelijk volgende maand al weer oud nieuws. Je leert alles om bij te blijven op het gebied van digitale marketing.

Inhoud Online Opleiding Social Media Manager
Wat ga je leren tijdens de online cursus? De volgende thema’s worden uitvoerig behandeld in zowel theorie als praktijk;
- Social Media Trends
- Omgevings & online Analyses
- Digitale MarketingStrategie
- Social Media Channels
- Content Marketing
- Online Communicatie
- Social Media Advertising
- Social Media Tools
- Analytics & Dashboards
Daarnaast bevat deze nieuwe opleiding het volgende om jou goed op weg te helpen:
✔️ Online Consultancy sessie
✔️ BONUS lesstof
✔️Jouw eigen Social Media Plan
Stap voor Stap maak je je eigen Social Media Plan op basis van de strategie. We werken toe naar een goede, consistente uitvoering zodat je er meteen (zelfverzekerd) mee aan de slag kunt. Ook behandelen we tools, handige links & apps zodat je meteen de juiste werkwijze te pakken hebt en je effectief en resultaatgericht kunt gaan werken.
So! Enthousiast?
Lees hier meer, meld je aan voor een intake en keep growing!
Eigenaar So-MC | The AI Company. Gedreven door AI, digitale marketing en innovatieve concepten. Word AI Member en blijf altijd op de hoogte van de nieuwste AI-ontwikkelingen!
jun 22, 2019 | Algemeen, Apps, Digital Natives, Digitale Generatie, Do it yourself, Ecommerce, Facebook, Facebook Messenger, Nieuwsflits, Social Media Nieuws, Social Media Trends
Maak kennis met Calibra; jouw nieuwe Social Wallet
Facebook komt met haar eigen digitale munt; ‘de Libra’. De Libra wordt een digitale betaaleenheid waar elke consument in 2020 snel via Facebook, Messenger, (Instagram) en WhatsApp mee kan gaan betalen. Hoe gaat Libra werken in de praktijk? En hoe zit het met privacy? En wat is Calibra? Lees hier meer over de nieuwe ‘cryptocurrency’ van Facebook!
1. Wat is het verschil tussen Libra en Calibra?
Libra is de ‘digitale’ munt die Facebook gaat lanceren in 2020. Calibra is de digitale portemonnee, de ‘social wallet’. Het kan dus zomaar zo zijn dat je in 2020 vraagt; hoeveel Libra heb jij je Calibra? De visie is dat Calibra een zelfstandige financiële instelling waarmee ze eigenlijk de rol gaan vervullen van een bank en-/of creditcardmaatschappij.
2. Waarom doet Facebook dit?
De visie van Facebook is om een nieuwe currency te ontwikkelen die meerdere mensen op economisch vlak kan helpen, wereldwijd. Uit onderzoek blijkt dat meer dan de helft van alle volwassenen geen actieve bankrekening heeft (met name in ontwikkelingslanden). Dit is de maatschappelijke reden. Facebook wil met deze eigen methode een nieuwe ‘social wallet’ op de markt brengen die lage kosten heeft, vele doelgroepen kan bereiken en weggaat van traditionele, bancaire, systemen.

3. Wat zijn de voor- & nadelen voor de gebruikers?
De voordelen zijn:
- Supersnel geld overmaken; even dat etentje overmaken naar je partner via jouw social media wallet;
- Goedkoop; Facebooks heeft de ambitie om de fees laag te houden ten opzichte van traditionele financiële instellingen; de consument kan hier zeker baat bij hebben;
- Makkelijk; consumenten hebben straks geen pinpas meer nodig. In een latere fase gaan ook bedrijven aansluiten. Straks kun je dus razendsnel je treinticket, koffie e.d. kopen via jouw Social Media account;
- Stabiel; Facebook wil met Libra een stabiele munteenheid gaan lanceren;
- Bereikbaarheid & Service; 24/7/365 service via je Facebook Messenger.

De nadelen zitten hem vooral in de vragen, imago, omtrent privacy. Ondanks dat Facebook, WhatsApp en Instagram de meest gebruikte communicatiekanalen zijn (wereldwijd), kampt het met haar imago op het gebied van privacy onder sommige doelgroepen. Je ziet bij de aankondiging van Libra en Calibra dan ook meteen dat sommige journalisten, mensen uit de online media en ook gewone consumenten vraagtekens zetten of het slim is dat een mediagigant als Facebook zich nu gaat uitbreiden tot financieel instituut. Dit brengt ons meteen naar punt vier ?.
4. Hoe veilig is Calibra?
Facebooks Calibra gebruikt dezelfde security als banken en creditcardmaatschappijen. Als jij straks een Calibra account aanmaakt dien je in te loggen met DigiD (in ons geval).
De grote vraag blijft; hoe gaat Calibra om met jouw financiële gegevens? Calibra zegt nadrukkelijk geen informatie te delen met derde partijen, inclusief Facebook, zonder toestemming van de gebruiker. Ze geven aan dat de gebruikersdata op Calibra niet gebruikt gaat of kan worden door de advertentiemogelijkheden vanuit Facebook Ads.
Er staat een voorbeeld online van het privacybeleid van Calibra (lees deze hier) maar nog niet hoe dit exact aan de gebruikers getoond wordt; met andere woorden; dien je als gebruiker straks eerst vijf bladen voorwaardes door te lezen of hoe gebruiksvriendelijk gaat dit worden? De toekomst zal het uitwijzen ?.
5. Hoe gaat Calibra eruit zien?
Calibra wordt geïntegreerd in WhatsApp, Facebook Messenger en er komt een standalone app. Hier kun je alvast zien hoe Calibra eruit komt te zien;

So. Meer weten over Social Media en Fintech trends?
Hoe de Libra en Calibra, jouw nieuwe social wallet, zich gaan ontwikkelen zal de toekomst uitwijzen. Ondanks het imago van Facebook op het gebied van privacy is de kans groot dat dit superveel gebruikers gaat opleveren. Simpelweg door de combinatie van het hoge bereik van de Social Channels en de laagdrempeligheid van Calibra; waarom zou je naar een nieuwe betaalapp gaan als je toch al op Instagram, Messenger, WhatsApp zit en je die ene koffie wilt betalen? Natuurlijk, de privacy discussie zal oplopen zodra Calibra live is maar voor die tijd zitten er nog steeds 11,9 miljoen Nederlanders op WhatsApp, 4,9 miljoen Nederlanders op Instagram en 10,1 miljoen Nederlanders op Facebook.
Wil je bijblijven op het gebied van Digitale Trends? So-MC biedt diverse workshops, cursussen en programma’s aan op het gebied van Online Trends.
Eigenaar So-MC | The AI Company. Gedreven door AI, digitale marketing en innovatieve concepten. Word AI Member en blijf altijd op de hoogte van de nieuwste AI-ontwikkelingen!