apr 21, 2017 | Algemeen, Apps, Digitale Generatie, Do it yourself, Ecommerce, Emoji marketing, Facebook, Google Plus, Instagram, LinkedIn, Nieuwsflits, Online privacy, Periscope, Pinterest, PIXZ, Snapchat, Social Media Nieuws, Social Media Trends, Tech, Twitter, Webcare, Whats App, YouTube
So-MC, the Social Media Company bestaat 6 jaar en dat vieren wij samen! In 2011 is So-MC opgericht om in te spelen op de groeiende vraag uit de markt omtrent Social Media Marketing & Strategie. Social Media ontwikkelt zich elke dag, er gaat geen moment voorbij of Snapchat, Instagram of de ‘good old’ Facebook lanceert een nieuwe functionaliteit om hun bezoekers terug te laten komen.
Voor zakelijk gebruik biedt dit legio aan kansen. Daarom geniet So-MC nog elke dag van het moment om klanten optimaal en resultaatgericht te mogen helpen met gericht inzetten van Social Media!
In de tussentijd heeft So-MC een zijtak opgezet en een eigen photosharing platform gelanceerd, PIXZ. Het eerste echte social netwerk van Zeeland. PIXZ Zeeland bevat inmiddels bijna 15.000 unieke, prachtige foto’s gedeeld door de loyale PIXZ Zeeland Community. Nu komt in mei 2017 hier uiteraard een vervolg op dus blijf ons volgen!
Social Media Company bestaat 6 jaar #Celebrate!
Kortom, reden genoeg om onder het mom van ‘#keepsharing’Â de volgende actie te lanceren:
Doe mee en maak kans op een gloednieuwe, innovatieve Facebook Counter én een bijbehorende Creatieve campagne t.w.v. € 999!
So #Spelregels
- Iedereen mag meedoen
- Volg So-MC op Instagram / Facebook
- Leg uit waarom jij deze actie wilt winnen! Â Dit mag per mail, Tweet, PB, Comment!
Prijswinnaar
De Prijswinnaar wordt bekend gemaakt via de site en social media.
Eigenaar So-MC | The AI Company. Gedreven door AI, digitale marketing en innovatieve concepten. Â Word AI Member en blijf altijd op de hoogte van de nieuwste AI-ontwikkelingen!
aug 23, 2016 | Algemeen, Do it yourself, Facebook, Google Plus, Instagram, LinkedIn, Nieuwsflits, Pinterest, Social Media Nieuws, Social Media Trends, Twitter, YouTube
Bekijk hier de Social Media formaten voor;
- Facebook
- Twitter
- Pinterest
- LinkedIN
- Instagram
- Tumbler
- YouTube

Bron: SM2Day
Eigenaar So-MC | The AI Company. Gedreven door AI, digitale marketing en innovatieve concepten. Â Word AI Member en blijf altijd op de hoogte van de nieuwste AI-ontwikkelingen!
aug 25, 2015 | Algemeen, Digitale Generatie, Do it yourself, Nieuwsflits, Social Media Nieuws, Social Media Trends, YouTube
Hoe Millennials het internet gebruiken
De generatie ‘Millennials’, is opgegroeid met internet, smartphones en tablets. Millennials zijn geboren tussen 1980 en begin 2000 en volgt ‘generatie X’ op. Uit onderzoek van Google blijkt dat 67% van de Millennials bij het verkrijgen van nieuwe informatie, eerst via YouTube zoekt om te leren, dit kan zijn van tutorials op het gebied van studie, werk, huishoudelijke zaken, hobby’s, ontwikkeling, persoonlijke verzorging en meer.
Een groot gedeelte van deze groep staat ook met zijn of haar smartphone in de keuken. Dat internet een grote rol speelt in het dagdagelijkse leven van velen is een feit en de cijfers onderbouwen het gedrag van de hedendaagse consument.

Inspired by: Google.
Eigenaar So-MC | The AI Company. Gedreven door AI, digitale marketing en innovatieve concepten. Â Word AI Member en blijf altijd op de hoogte van de nieuwste AI-ontwikkelingen!
apr 23, 2015 | Algemeen, Digitale Generatie, Facebook, Nieuwsflits, Social Media Trends, YouTube
Wordt Facebook Video populairder dan YouTube video?
Facebook heeft volop ingezet op video’s, video’s en video’s. In de nieuwsfeed worden video’s steeds beter gerankt (grotere kans op weergave van jouw video t.o.v. een tekst/fotobericht).
Tevens communiceert Facebook direct hoeveel ‘views’ (weergaves) de betreffende video gehad (heeft); out and open. Dit doet YouTube ook, echter in sommige gevallen wordt een video meer bekeken op Facebook dan op/via het tienjarige YouTube…
Wie gaat de strijd winnen; Facebook of YouTube?
Als je als bedrijf, ondernemer, video’s post op jouw YouTube kanaal, zien mensen dit die:
- A: op jouw kanaal geabonneerd zijn
- B: die actief op jouw video/kanaal/tags, zoeken
Als je als bedrijf, ondernemer, video’s direct post op jouw Facebook kanaal, zien mensen dit die:
- A: jouw pagina liken
- B: de vrienden van de mensen die jouw video gedeeld hebben
Afhankelijk dus van een paar criteria, kan de uitkomst (antwoord) verschillen. Echter, is het bij Facebook meer (relatief) gewoon om een pagina te liken, dan op een kanaal te abonneren via YouTube.
Je krijgt dus, voor jouw relevante, content ‘gepusht’ in jouw nieuwsfeed. Door Facebook zelf. Zonder dat je hier actie op hoeft te ondernemen. En het is juist deze strategie die ervoor zorgt, in combinatie met het grote aantal actieve gebruikers van Facebook (en in de toekomst ook Instagram, What’s App etc.), dat zij steeds dichter bij YouTube komt als het gaat om de race in de videomarkt. Wie gaat het winnen…? We kunnen reeds speculeren maar ons voorgevoel zegt soms al genoeg ;-).
So! Meer weten over Online Video Marketing?Â
So! Meer weten over Social Media Video? Word Social Media Manager of neem contact op voor de mogelijkheden.
Eigenaar So-MC | The AI Company. Gedreven door AI, digitale marketing en innovatieve concepten. Â Word AI Member en blijf altijd op de hoogte van de nieuwste AI-ontwikkelingen!
apr 9, 2015 | Digitale Generatie, Nieuwsflits, Social Media Nieuws, Social Media Trends, YouTube
YouTube lanceert ‘Interactive Cards’Â Â
YouTube komt met een nieuwe aanvulling voor in haar video’s. Bedrijven, organisaties en influencers kunnen binnenkort meer (relevante) informatie toevoegen in hun video’s. Middels de ‘interactive cards‘ kan extra informatie worden toegevoegd, denk hierbij aan een link naar een:
- Website
- Webshop
- Ander Social Media Kanaal
- Landingspage
- YouTube video
- Free download
Het is een extra mogelijkheid die YouTube faciliteert voor video makers. Handig, want zo kun je traffic doorzetten naar een andere bron, op een moment dat dit relevant is voor de bezoeker.

(Image credits: link)
Naast het uitbrengen van de interactive cards gaat YouTube ook een verbeterslag maken om de advertenties te lanceren op mobiele apparaten i.p.v. enkel via desktop.
So! Meer weten over YouTube Marketing?
Neem contact op met So-MC en volg ons op YouTube.
Eigenaar So-MC | The AI Company. Gedreven door AI, digitale marketing en innovatieve concepten. Â Word AI Member en blijf altijd op de hoogte van de nieuwste AI-ontwikkelingen!
apr 27, 2014 | Algemeen, Do it yourself, Nieuwsflits, YouTube
YouTube channel voor bedrijven maken
Wilt u een YouTube channel voor uw bedrijf maken? De banner is een van de eerste indrukken die (nieuwe) bezoekers van uw eigen videokanaal zullen zien. Om professioneel over te komen, kunt u hier een banner en profielfoto op maat (laten) maken of dit zelf doen. Bij het aanmaken van uw kanaal voor uw bedrijf kunt u uw eigen afbeelding toevoegen. Let op dat de tekst precies goed staat voor diverse apparaten vanwaar uw bezoekers vandaan kunnen komen. De YouTube banner afbeelding/tekst dient goed te staan voor op PC, TV en mobiel om uw bedrijf professioneel over te laten komen.
De minimale afmeting voor de grote banner dient 2048 bij 1152 pixels te zijn. Daarnaast kunt u op “links bewerken” klikken om al uw overige Social Media kanalen en uw website(s) door te linken.
So! YouTube Marketing
Wilt u meer weten over YouTube Marketing? Neem vrijblijvend contact op met So-MC.
Eigenaar So-MC | The AI Company. Gedreven door AI, digitale marketing en innovatieve concepten. Â Word AI Member en blijf altijd op de hoogte van de nieuwste AI-ontwikkelingen!