In februari 2016 lanceerde Facebook haar ‘reactions’. In plaats van de almachtige ‘Like’ button konden Facebook gebruikers nu ook hun gevoel delen door het geven van een reactie middels een ‘Love’, ‘Haha’, ‘Angry’ of een ‘Astonished’ emoji.

Deze op maat gemaakte smiley’s zijn populair; Facebook gebruikers vroegen al jaren om een ‘respect’ en ‘dislike’ button. Echter wat zijn de statistieken over het gebruik van de Reactions in de praktijk? En in welke landen worden ze het meest gebruikt? SocialBakers zocht het uit!

Welke Reactions gebruiken consumenten het meest naar merken?

Op Instagram is #❤️ de emoij die het meest gebruikt wordt. Op Facebook blijft echter de ‘Like’ button de favoriet, opgevolgd door de ‘Love’. (Het onderzoek is puur gebaseerd op de interactie van consument naar content van bedrijven.)

De positieve reacties, emoji’s, winnen het van de negatieve. Dat is goed te horen ;-).

In welke landen wordt ‘Love’ het meest gebruikt op Facebook?

In welke landen wordt 'Love' het meest gebruikt op Facebook?

 

De meeste liefde, althans online gedeelde liefde ;-), op Facebook, zit in de volgende drie landen:

  1. Mongolie
  2. Letland
  3. Estland

Facebook gebruikers uit deze drie landen gebruiken de ‘Love’ Reaction het meest.

 

Welke landen reageren Facebook gebruikers het meest?

Welke landen reageren Facebook gebruikers het meest?

De top 3 landen waar Facebook gebruikers het vaakst ‘comments’ achter laten zijn;

  1. Denemarken
  2. Estland
  3. Nederland

 

 

 

 

 

 

Wat kun je met deze informatie?

Als jij een zakelijke Facebook pagina beheert is het slim om de communicatie ‘straattaal’ van jouw gebruikers te weten. Delen jouw fans veel in comments, of juist via een ‘Love’? Dan is het handig om hierop in te spelen, zodat het interactieniveau hoger wordt. (Wat weer voordelen heeft voor de zichtbaarheid van jouw zakelijke content).

Kortom, doe er je voordeel mee! Analyseer en leer. Meer weten over Facebook Marketing? So-MC helpt je verder!

Protected by CleanTalk Anti-Spam