LinkedIn stopt met LinkedIn Stories

Het zakelijke paradepaardje van het Social Media Landschap kondigde in 2020 aan dat ook zij begonnen met Storymarketing; gebruikers konden een story koppelen aan hun privé en zakelijke LinkedIn profiel. Hiermee werd Storymarketing voor LinkedIn een feit. Ondanks dat Storymarketing voor andere social netwerken één van de meest populaire manier van communiceren is (Instagram, Snapchat, TikTok, YouTube etc.) blijkt dat voor LinkedIn niet zo te zijn; daarom stopt LinkedIn met het aanbieden van stories.

Eind september 2021 zal LinkedIn de story functionaliteit stoppen, zegt het Liz Li, Senior Director of Product at LinkedIn. In een speciale blogpost over dit onderwerp schreef ze;

We introduced Stories last year as a fun and casual way to share quick video updates. We’ve learned a ton. Now, we’re taking those learnings to evolve the Stories format into a reimagined video experience across LinkedIn that’s even richer and more conversational. We want to embrace mixed media and creative tools of Stories in a consistent way across our platform, while working to integrate it more tightly with your professional identity. 

As part of this change, we’ll remove the current Stories experience by the end of September, as we work on the new experience.  

LinkedIn Cover stories 

LinkedIn heeft als alternatief iets nieuws bedacht; de LinkedIn Cover Stories. Middels een Cover Story kan een gebruiker een video van 30 seconde koppelen aan zijn/haar profiel. Hiermee kan een gebruiker direct zijn, haar nieuwe volgers verwelkomen en een boodschap op maat delen.

 

So! LinkedIn Marketing

Wil je meer weten over LinkedIn Marketing? Social Media Management? Bekijk hier de video ‘LinkedIn Marketing’ of neem vrijblijvend contact op voor de mogelijkheden.