So! Nieuw! Facebook introduceert content sjabloons

Iedereen die een Facebook pagina beheert kent het probleem wel; soms heb je simpelweg even geen of te weinig creatieve inspiratie. Dat moet Facebook ook gedacht hebben toen ze het volgende introduceren; contentsjabloons voor berichten.

Welke Facebook content sjabloons zijn er?

De sjabloons zijn vrij simpel en snel in te vullen met ‘persoonlijke’ gegevens van het bedrijf waarvoor jij de zakelijke pagina beheert. Facebook introduceert nu drie type sjabloons:

  • Bedrijf introduceren
  • Werknemer introduceren
  • Je verhaal delen

Facebook content sjabloonFacebook content sjabloonFacebook content sjabloon

Hoe ziet een bericht via het sjabloon er dan uit?

Als we doorklikken op de sjabloons zie je hetzelfde als in de onderstaande popup. Je krijgt dus een template waarbij je de dikgedrukte woorden zelf dient in te vullen (zie hieronder gearceerd). Het is dus echt heel simpel om dit te doen.

Facebook content sjabloon

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Voor wie zijn de Facebook templates geschikt?

Zoals Facebook het in de huidige presentatie laat zien, zijn de sjablonen geschikt voor beginnende Facebook beheerders c.q. mensen die contentcreatie ‘nog niet in het systeem’ hebben zitten. Nog niet elke pagina heeft de sjablonen dus het zal een kwestie van tijd zijn voordat elke paginabeheerder dit te zien krijgt.

Is dit goed te gebruiken?

Als dit jou inspireert in je contentmarketing; doen! Toch blijft het creëren van unieke content altijd beter om je te onderscheiden. Wil je hier advies bij? Neem dan contact op met So-MC!

 

 

Protected by CleanTalk Anti-Spam