Animated Gif op Social Media gebruiken

Naast het gebruik van ‘emoji’s’ in de communicatie op Social Media, zien we de laatste tijd ook veel ‘animated gifs’. Snelle , korte ‘minivideo’s’ die vaak een grappig tintje bevatten. Grote merken zetten gifjes al in in hun webcare. Als een consument een vraag stelt via bijvoorbeeld Twitter, antwoordt een bedrijf met een leuke, grappig of soms confronterende ‘gif’.

Voorbeelden van GIF’s op Social Media

via GIPHY

of een meer liefdevolle gif;

via GIPHY.

Wil jij ook een gif gebruiken op Social Media?

Dit zijn de opties:

  • 1. zelf Gif’s maken
  • 2. bestaande Gif’s gebruiken

Middels Giphy.com kun je beiden kiezen, zowel om zelf een Gif te creeren als een bestaande te kiezen.

Wanneer gebruik je een GIF in op Social Media?

Dit is afhankelijk van de online marketing en social media strategie. Hoe wil je je profileren? En passen daar animated gif’s bij? Denk hier goed over na. Je kunt Gifjes verwerken in diverse onderdelen van Social Media, denk hierbij aan;

  • Content creatie
  • Webcare
  • Marketingacties

So! Trends

Blijf op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van, word Social Media Manager of ondernemer in Social Media. Meld je aan voor onze nieuwsbrief, volg So-MC online of neem direct contact op.

Protected by CleanTalk Anti-Spam